Projektowanie i redesign e-Commerce

Wiemy jak zaprojektować użyteczny i zyskowny sklep internetowy.

I możemy Ci w tym pomóc.

Dlaczego warto zainwestować w dedykowany projekt UX/UI dla sklepu internetowego?

Gotowe szablony często są mało elastyczne

Nie pozwalają na dopasowanie ich do indywidualnych potrzeb sklepu internetowego. Projekt powinien być dostosowany do Twojego biznesu, a nie odwrotnie.

Tworzenie projektu w oparciu o dane

Proces data-driven pozwoli poznać specyficzne potrzeby i problemy Twoich klientów. Pomijanie głosu użytkowników może doprowadzić do poważnych problemów.

Odzwierciedlenie wartości Twojej marki w designie

Dedykowany design pozwala kreować pożądany obraz marki i produktów w oczach klientów. Może pomóc w budowaniu zaufania, może przekazywać emocje i pomagać skupić się na właściwych rzeczach.

Dlaczego warto zrealizować projekt z Mindu?

Wiemy, że projekt UX/UI to tylko jedno z wyzwań w projektach e-Commerce

Dlatego poważnie podchodzimy do współdziałania z innymi zespołami, w szczególności IT. Na początku określamy to jak ściśle będziemy współpracować na każdym z etapów projektu, jak często będziemy się spotykać i w jaki sposób komunikować. Możemy zdawać raporty z naszych działań lub dołączyć do Twojego zespołu.

Mamy ponad 10 lat doświadczenia w projektowaniu sklepów B2C i B2B

Pracowaliśmy z wieloma branżami, w tym modową, kosmetyczną, AGD, FMCG, budowlaną czy oferującą specjalistyczny sprzęt medyczny. Podchodzimy do projektów według zasady - zdobywaj nową wiedzę i dziel się doświadczeniem.

Dbamy o otwarte, przyjazne i partnerskie relacje

Dowiesz się o tym już podczas pierwszego spotkania. Od samego początku stawiamy na szczerość i budowanie wzajemnego zaufania.

Unikamy sztucznej pracy, która nie przynosi wartości dla projektu

Znając założenia i cele projektu proponujemy odpowiednio elastyczny proces. Uważamy, że kilkanaście konkretnych slajdów prezentacji lub szkicy jest lepsze od 50 stron dokumentu z ogólnikami (choć oczywiście - zdarzają się wyjątki).

Jesteśmy wszechstronnym zespołem

Nad Twoim projektem będą czuwać nie tylko eksperci od projektowania, ale także od badań i analityki. Opowiedz nam o swoim potrzebach, a my zaproponujemy metody, techniki i osoby, które pozwolą osiągnąć założone cele.

Dbamy o wszystkie aspekty projektu

Może to oczywiste, ale traktujemy serio łączenie atrakcyjności wizualnej z użytecznością oraz celów biznesowych z potrzebami użytkowników. Wierzymy, że bez tych składowych projekt nie zakończy się sukcesem.

Redesign - ewolucja czy rewolucja?

Nie ma co ukrywać - nigdy nie ma 100% pewności, że redesign przyniesie oczekiwane korzyści. Jak zmniejszyć to ryzyko?

Z naszego doświadczenia wynika, że najlepszym sposobem na uchronienie się przed spadkiem konwersji jest podejście ewolucyjne - poprzez stopniowe wprowadzanie zmian. Im większy % Twoich odbiorców to klienci powracający tym bardziej należy brać pod uwagę ich przyzwyczajenia i obawę przed zmianami.

Kompletna rewolucja sprawdzi się w przypadku, gdy Twój sklep nie jest taki jak powinien na kilku płaszczyznach - konwersji, technologii, użyteczności i wizualnej.

Więcej o różnicach między tymi dwoma podejściami możemy opowiedzieć Ci podczas darmowej konsultacji i wspólnie wybrać odpowiednią ścieżkę dla Twojego sklepu.

Poznaj nasz proces

Odpowiedni proces projektowy to podstawa. Mamy swoje sprawdzone podejście, jednak każdy projekt jest inny i wymaga indywidualnego spojrzenia. Jednocześnie warto trzymać się ram, które zapewniają stabilność i możliwość zapanowania nad dynamicznie zmieniającymi się potrzebami.

Warsztat kick-off

Podczas pierwszego spotkania po rozpoczęciu projektu poznamy się bliżej. Określimy role w zespole projektowym, omówimy wstępny harmonogram projektu i formy komunikacji. Porozmawiamy o Twoim sklepie i celach biznesowych. Będziemy chcieli dowiedzieć się wszystkiego, co pozwoli nam ruszyć do pracy.

Analiza i badania

Na tym etapie chcemy jak najmocniej poznać preferencje i zwyczaje użytkowników, Twój biznes oraz otoczenie branżowe. Zależy nam na zdobyciu potrzebnej wiedzy mogącej przydać się w projekcie, ale unikamy tworzenia zbędnych analiz i nieprzydatnych badań.

Przykładowe techniki i metody, które wykorzystujemy: audyt UX, analiza konkurencji, analiza danych ilościowych (np. z Google Analytics), wywiady lub ankiety z użytkownikami, badania użyteczności.

Strategia

Na podstawie zebranych informacji tworzymy strategię projektową. Pozyskaną wiedzę zamykamy w dokumencie Fundamenty. Stanowi on drogowskaz, do którego możemy odwołać się w kolejnych etapach i rozwiązywać dylematy. Wszystkie pomysły posegregowane są według potencjalnego pozytywnego wpływu na użytkowników i biznes oraz przewidywanym koszcie wdrożenia.

W przypadku redesignów ważną częscią Fundamentów jest strategia na przeprowadzanie testów A/B i stopniowe wprowadzanie zmian w sklepie.

Projektowanie

W przypadku większości sklepów bezpośrednio przechodzimy do projektowania docelowych, graficznych widoków interfejsu, co ogranicza koszty i czas projektu. Makiety powstają tylko w przypadku wybranych, niestandardowych rozwiązań.

Etap obejmuje przygotowywanie projektów pod testy A/B. Zazwyczaj przygotowujemy grafiki dla całości sklepu, a następnie krok po kroku testujemy poszczególne etapy i elementy ścieżki użytkownika.

Design system

Design system to zbiór zasad, które ułatwiają wdrożenie projektu, zapewnienie spójności i jego rozbudowę w przyszłości. W jednym miejscu zbieramy informacje na temat kolorystyki, wielkości i rodzajów fontów, ikon, odległości między elementami widoków itd. Jego forma i zawartość zależy od złożoności projektu.

Wsparcie podczas wdrożenia

Nie zostawimy Cię z narysowanym projektem i nie znikniemy. Będziemy w stałym kontakcie z zespołem wdrożeniowym, a do szybkich pytań stworzymy dedykowany kanał na Slacku. Jeżeli potrzebujesz wsparcia w znalezieniu odpowiedniego zespołu developerskiego to daj nam znać - zaproponujemy kogoś z naszych sprawdzonych partnerów IT.

Kontynuowanie współpracy

Proces optymalizacji sklepu nigdy się nie kończy. Chętnie pozostaniemy w bliskim kontakcie i wesprzemy Cię w działaniach związanych z rozwojem i optymalizacją Twojego e-Commerce’u.

Redesign - ewolucja czy rewolucja?

Nie ma co ukrywać - nigdy nie ma 100% pewności, że redesign przyniesie oczekiwane korzyści. Jak zmniejszyć to ryzyko?

Z naszego doświadczenia wynika, że najlepszym sposobem na uchronienie się przed spadkiem konwersji jest podejście ewolucyjne - poprzez stopniowe wprowadzanie zmian. Im większy % Twoich odbiorców to klienci powracający tym bardziej należy brać pod uwagę ich przyzwyczajenia i obawę przed zmianami.

Kompletna rewolucja sprawdzi się w przypadku, gdy Twój sklep nie jest taki jak powinien na kilku płaszczyznach - konwersji, technologii, użyteczności i wizualnej.

Więcej o różnicach między tymi dwoma podejściami możemy opowiedzieć Ci podczas darmowej konsultacji i wspólnie wybrać odpowiednią ścieżkę dla Twojego sklepu.

Darmowa konsultacja

Podczas godzinnej konsultacji chętnie odpowiemy na wszystkie pytania dotyczące projektowania UX/UI lub redesignów sklepów internetowych, a także zaproponujemy pomysły na realizację projektu. Konsultacja jest bezpłatna i niezobowiązująca.

Inne obszary, w których możemy Cię wesprzeć

Audyt UX sklepu internetowego

Gruntowna analiza sklepu - wcielimy się w rolę klientów i sprawdzimy co można usprawnić lub skorygować.

Optymalizacja współczynnika konwersji (CRO)

Pomagamy skutecznie zbierać i analizować dane oraz podpowiadamy co zrobić, by sklep lepiej sprzedawał.

Badania UX

Za pomocą testów użyteczności, wywiadów IDI lub ankiet zbadamy, czy sklep spełnia wymogi pod kątem użyteczności.

Digital Branding

Jeżeli dla Twojego cyfrowego produktu potrzebujesz stworzyć atrakcyjną identyfikację wizualną, odzwierciedlającą jego wartości i wyróżniającą go na tle branży - również możemy Ci w tym pomóc.

Najczęściej zadawane pytania

Czym się różni UX od UI?

Rozwiń

Podstawowa różnica polega na tym, że projektowanie UX (ang. User Experience) koncentruje się na wrażeniach użytkowników korzystających z produktu lub usługi, a projektowanie UI (ang. User Interface) odnosi się do wyglądu i działania interfejsu używanego podczas takiej interakcji.

Ścisła współpraca eksperta użyteczności z projektantem grafiki pozwala stworzyć przejrzysty, estetyczny interfejs, który wspiera użytkowników podczas nawigacji i zapewnia intuicyjną obsługę wszystkich funkcji narzędzia lub strony.

Czym się różnią makiety od projektów graficznych?

Rozwiń

Zadaniem makiet jest wizualizacja ogólnej koncepcji produktu oraz kluczowych funkcji, tak żeby łatwiej było ocenić proponowane rozwiązania. Prezentują one przede wszystkim strukturę informacji, układ treści oraz hierarchię poszczególnych elementów projektu i mają formę schematu interfejsu, który wypełniony jest przykładowymi treściami. Makiety są najczęściej czarno-białe, a kolor zarezerwowany jest do wyróżniania kluczowych lub aktywnych elementów (np. przycisków).

Projekt graficzny koncentruje się na prezentacji ostatecznego wyglądu produktu. Zawiera, między innymi, propozycję palety kolorów, typografii czy stylu obrazów dopasowanych do marki i danego produktu cyfrowego. Docelowe zdjęcia mogą być na projekcie graficznym zastąpione poglądowymi przykładami (np. obrazami stockowymi). Prace graficzne rozpoczynają się zwykle, kiedy makiety przejdą merytoryczną ocenę zastosowanych w nich rozwiązań.

Czy ważne jest to z jakiego oprogramowania sklepu korzystam?

Rozwiń

Tak, ważne jest to z jakiego oprogramowania sklepu korzystasz, ponieważ to ono decyduje o możliwościach i ograniczeniach projektu. Nasze projekty dostosowujemy do konkretnego oprogramowania i konsultujemy z developerami, aby możliwie ograniczyć koszty wdrożenia.

Mamy doświadczenie z Shopware, Magento, WooCommerce, Presta, Atomstore i customowymi rozwiązaniami.

Czy projektowane są także wersje mobilne?

Rozwiń

Tak, z założenia nasze prace obejmują przygotowanie makiet i opracowanie projektów graficznych na dwie rozdzielczości. Najczęściej jest to po jednej wersji na desktop i smartfon, jednak w razie potrzeby projektujemy dodatkowe widoki.

Jak wyglądają spotkania i warsztaty?

Rozwiń

Podczas spotkań i warsztatów stawiamy na grę zespołową, dlatego mają one formę moderowanej dyskusji z ustalonym planem oraz listą efektów, które chcemy wspólnie wypracować. Najczęściej przeprowadzamy je zdalnie, stosując sprawdzone narzędzia kooperacji, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zorganizować spotkanie stacjonarne.

Warsztaty zwykle zaczynają się od krótkiego wprowadzenia i doprecyzowania problemu, nad którym będziemy pracować. Następnie zbieramy pomysły związane z tematem spotkania oraz tworzymy przestrzeń do prezentacji różnych perspektyw i oczekiwań uczestników. Zebrane w ten sposób informacje stanowią podstawę do sformułowania wniosków i prezentacji możliwych rozwiązań.

Ile kosztuje przeprowadzenie projektu z Wami?

Rozwiń

Wycena projektu wynika z zakresu zadań zaplanowanych w jego ramach, a co za tym idzie czasu poświęconego na ich realizację. Ze względu na duże różnice w złożoności sklepów internetowych, przygotowujemy indywidualne wyceny. Dzięki temu uwzględniamy Twoje potrzeby i ustalamy optymalny zakres prac – wystarczy umówić się na darmową konsultację, po której dokładnie oszacujemy koszt projektu.