
Projektowanie i redesign e-Commerce
Wiemy jak zaprojektować użyteczny i zyskowny sklep internetowy.
I możemy Ci w tym pomóc.
Dlaczego warto zainwestować w dedykowany projekt UX/UI dla sklepu internetowego?
Gotowe szablony często są mało elastyczne
Nie pozwalają na dopasowanie ich do indywidualnych potrzeb sklepu internetowego. Projekt powinien być dostosowany do Twojego biznesu, a nie odwrotnie.
Tworzenie projektu w oparciu o dane
Proces data-driven pozwoli poznać specyficzne potrzeby i problemy Twoich klientów. Pomijanie głosu użytkowników może doprowadzić do poważnych problemów.
Odzwierciedlenie wartości Twojej marki w designie
Dedykowany design pozwala kreować pożądany obraz marki i produktów w oczach klientów. Może pomóc w budowaniu zaufania, może przekazywać emocje i pomagać skupić się na właściwych rzeczach.
Dlaczego warto zrealizować projekt z Mindu?
Wiemy, że projekt UX/UI to tylko jedno z wyzwań w projektach e-Commerce
Dlatego poważnie podchodzimy do współdziałania z innymi zespołami, w szczególności IT. Na początku określamy to jak ściśle będziemy współpracować na każdym z etapów projektu, jak często będziemy się spotykać i w jaki sposób komunikować. Możemy zdawać raporty z naszych działań lub dołączyć do Twojego zespołu.
Mamy ponad 10 lat doświadczenia w projektowaniu sklepów B2C i B2B
Pracowaliśmy z wieloma branżami, w tym modową, kosmetyczną, AGD, FMCG, budowlaną czy oferującą specjalistyczny sprzęt medyczny. Podchodzimy do projektów według zasady - zdobywaj nową wiedzę i dziel się doświadczeniem.
Dbamy o otwarte, przyjazne i partnerskie relacje
Dowiesz się o tym już podczas pierwszego spotkania. Od samego początku stawiamy na szczerość i budowanie wzajemnego zaufania.
Unikamy sztucznej pracy, która nie przynosi wartości dla projektu
Znając założenia i cele projektu proponujemy odpowiednio elastyczny proces. Uważamy, że kilkanaście konkretnych slajdów prezentacji lub szkicy jest lepsze od 50 stron dokumentu z ogólnikami (choć oczywiście - zdarzają się wyjątki).
Jesteśmy wszechstronnym zespołem
Nad Twoim projektem będą czuwać nie tylko eksperci od projektowania, ale także od badań i analityki. Opowiedz nam o swoim potrzebach, a my zaproponujemy metody, techniki i osoby, które pozwolą osiągnąć założone cele.
Dbamy o wszystkie aspekty projektu
Może to oczywiste, ale traktujemy serio łączenie atrakcyjności wizualnej z użytecznością oraz celów biznesowych z potrzebami użytkowników. Wierzymy, że bez tych składowych projekt nie zakończy się sukcesem.
Poznajmy się
Z doświadczenia i wiedzy naszych ekspertów korzystali
Współpraca z Wiktorem Lipińskim była bardzo owocna. Wiktor ma wiele pomysłów i szuka rozwiązań, które finalnie mają odpowiedzieć na potrzeby użytkowników, ale również na potrzeby i cele biznesowe. Polecam 👍
Marcin Nawrocki - Kierownik Zespołu Sprzedaży Online, Link4
Współpracowaliśmy z ekspertami tworzącymi zespół Mindu w zakresie projektowania UX/UI oraz analityki internetowej. Ich doświadczenie biznesowe, znajomość branży finansów oraz innowacyjne podejście zrobiły na nas duże wrażenie. Cenimy także ich doświadczenie ze współpracy z zespołami IT co zapewnia sprawne wdrażania dostarczanych projektów graficznych.
Bartosz Dziendziel - Marketing Director, Nest Bank
Redesign - ewolucja czy rewolucja?
Nie ma co ukrywać - nigdy nie ma 100% pewności, że redesign przyniesie oczekiwane korzyści. Jak zmniejszyć to ryzyko?
Z naszego doświadczenia wynika, że najlepszym sposobem na uchronienie się przed spadkiem konwersji jest podejście ewolucyjne - poprzez stopniowe wprowadzanie zmian. Im większy % Twoich odbiorców to klienci powracający tym bardziej należy brać pod uwagę ich przyzwyczajenia i obawę przed zmianami.
Kompletna rewolucja sprawdzi się w przypadku, gdy Twój sklep nie jest taki jak powinien na kilku płaszczyznach - konwersji, technologii, użyteczności i wizualnej.
Więcej o różnicach między tymi dwoma podejściami możemy opowiedzieć Ci podczas darmowej konsultacji i wspólnie wybrać odpowiednią ścieżkę dla Twojego sklepu.
Poznaj nasz proces
Odpowiedni proces projektowy to podstawa. Mamy swoje sprawdzone podejście, jednak każdy projekt jest inny i wymaga indywidualnego spojrzenia. Jednocześnie warto trzymać się ram, które zapewniają stabilność i możliwość zapanowania nad dynamicznie zmieniającymi się potrzebami.
Warsztat kick-off
Podczas pierwszego spotkania po rozpoczęciu projektu poznamy się bliżej. Określimy role w zespole projektowym, omówimy wstępny harmonogram projektu i formy komunikacji. Porozmawiamy o Twoim sklepie i celach biznesowych. Będziemy chcieli dowiedzieć się wszystkiego, co pozwoli nam ruszyć do pracy.
Analiza i badania
Na tym etapie chcemy jak najmocniej poznać preferencje i zwyczaje użytkowników, Twój biznes oraz otoczenie branżowe. Zależy nam na zdobyciu potrzebnej wiedzy mogącej przydać się w projekcie, ale unikamy tworzenia zbędnych analiz i nieprzydatnych badań.
Przykładowe techniki i metody, które wykorzystujemy: audyt UX, analiza konkurencji, analiza danych ilościowych (np. z Google Analytics), wywiady lub ankiety z użytkownikami, badania użyteczności.
Strategia
Na podstawie zebranych informacji tworzymy strategię projektową. Pozyskaną wiedzę zamykamy w dokumencie Fundamenty. Stanowi on drogowskaz, do którego możemy odwołać się w kolejnych etapach i rozwiązywać dylematy. Wszystkie pomysły posegregowane są według potencjalnego pozytywnego wpływu na użytkowników i biznes oraz przewidywanym koszcie wdrożenia.
W przypadku redesignów ważną częscią Fundamentów jest strategia na przeprowadzanie testów A/B i stopniowe wprowadzanie zmian w sklepie.
Projektowanie
W przypadku większości sklepów bezpośrednio przechodzimy do projektowania docelowych, graficznych widoków interfejsu, co ogranicza koszty i czas projektu. Makiety powstają tylko w przypadku wybranych, niestandardowych rozwiązań.
Etap obejmuje przygotowywanie projektów pod testy A/B. Zazwyczaj przygotowujemy grafiki dla całości sklepu, a następnie krok po kroku testujemy poszczególne etapy i elementy ścieżki użytkownika.
Design system
Design system to zbiór zasad, które ułatwiają wdrożenie projektu, zapewnienie spójności i jego rozbudowę w przyszłości. W jednym miejscu zbieramy informacje na temat kolorystyki, wielkości i rodzajów fontów, ikon, odległości między elementami widoków itd. Jego forma i zawartość zależy od złożoności projektu.
Wsparcie podczas wdrożenia
Nie zostawimy Cię z narysowanym projektem i nie znikniemy. Będziemy w stałym kontakcie z zespołem wdrożeniowym, a do szybkich pytań stworzymy dedykowany kanał na Slacku. Jeżeli potrzebujesz wsparcia w znalezieniu odpowiedniego zespołu developerskiego to daj nam znać - zaproponujemy kogoś z naszych sprawdzonych partnerów IT.
Kontynuowanie współpracy
Proces optymalizacji sklepu nigdy się nie kończy. Chętnie pozostaniemy w bliskim kontakcie i wesprzemy Cię w działaniach związanych z rozwojem i optymalizacją Twojego e-Commerce’u.
Redesign - ewolucja czy rewolucja?
Nie ma co ukrywać - nigdy nie ma 100% pewności, że redesign przyniesie oczekiwane korzyści. Jak zmniejszyć to ryzyko?
Z naszego doświadczenia wynika, że najlepszym sposobem na uchronienie się przed spadkiem konwersji jest podejście ewolucyjne - poprzez stopniowe wprowadzanie zmian. Im większy % Twoich odbiorców to klienci powracający tym bardziej należy brać pod uwagę ich przyzwyczajenia i obawę przed zmianami.
Kompletna rewolucja sprawdzi się w przypadku, gdy Twój sklep nie jest taki jak powinien na kilku płaszczyznach - konwersji, technologii, użyteczności i wizualnej.
Więcej o różnicach między tymi dwoma podejściami możemy opowiedzieć Ci podczas darmowej konsultacji i wspólnie wybrać odpowiednią ścieżkę dla Twojego sklepu.
Darmowa konsultacja
Podczas godzinnej konsultacji chętnie odpowiemy na wszystkie pytania dotyczące projektowania UX/UI lub redesignów sklepów internetowych, a także zaproponujemy pomysły na realizację projektu. Konsultacja jest bezpłatna i niezobowiązująca.