Badania użyteczności

Chcesz sprawdzić co o Twoim sklepie lub stronie sądzą ich użytkownicy?

Zbadajmy to za pomocą testów użyteczności, wywiadów IDI lub ankiet.

Kiedy warto przeprowadzać
badania użyteczności?

Planujesz wprowadzenie nowej usługi lub otwarcie sklepu internetowego

Wyróżnij się w swojej branży w sposób spełniający oczekiwania Twoich klientów.

Optymalizujesz kluczowe procesy swojej aplikacji lub strony internetowej

Zbuduj szerszy kontekst dla danych z analityki (Google Analytics, Hotjar itp.) oraz dla uwag klientów, którym korzystanie z Twojego interfejsu sprawia problemy.

Przeprowadzasz redesign swojego interfejsu

Zaplanuj dalszy rozwój swojej strony uwzględniając oczekiwania użytkowników.

Jak możesz wykorzystać wyniki
badań użyteczności?

Tak

Odkrywaj problemy

Sprawdź, które mechanizmy, procesy i elementy Twojego interfejsu działają dobrze. Ułatwiaj użytkownikom samodzielne dotarcie do ważnych informacji i ograniczaj konieczność kontaktu z obsługą klienta.

Tak

Określ kierunek zmian

Przyjrzyj się swojej stronie lub aplikacji z perspektywy jej użytkowników. Ustal, czy Twój interfejs i dostępne procesy wymagają niewielkiego liftingu czy gruntownej przebudowy.

Tak

Zwiększaj współczynnik konwersji

Stwórz przyjazne dla Twoich użytkowników środowisko, pozwalające na efektywne działania. Zmniejszaj koszty pozyskania klientów oraz prawdopodobieństwo rezygnacji z Twoich usług.

Dlaczego warto przeprowadzić badania z nami?

Mamy ponad 10 lat doświadczenia

Pracowaliśmy dla wielu branż, w tym modowej, kosmetycznej, AGD, FMCG, budowlanej czy oferującej specjalistyczny sprzęt medycznym.

Lubimy mieć pełny ogląd sytuacji

Skupiamy się na konkretnych problemach, ale przyglądamy się im w wielu aspektach. Oceniamy stronę/aplikację pod kątem użyteczności, dostępności, optymalizacji współczynnika konwersji, jakości komunikacji tekstowej oraz graficznej.

Stosujemy sprawdzone narzędzia i skuteczne metody

Dzięki sprawdzonym narzędziom do badań zdalnych możemy efektywnie wykorzystać dostępny czas oraz zapewnić respondentom komfort związany z dogodną porą i miejscem rozmowy. Tym samym optymalizujemy koszty projektu.

Doradzamy i opracowujemy plany na przyszłość

Omówimy z Tobą wyniki badań i wspólnie ustalimy plan wdrożenia niezbędnych zmian. Możemy kontynuować współpracę i wesprzeć Cię również w tym procesie.

"Badania UX pozwalają lepiej interpretować informacje dostarczane przez narzędzia analityki internetowej oraz audyty użyteczności. Warto je zrealizować, by poznać opinie użytkowników strony czy aplikacji. Rekomenduję także przeprowadzenie wywiadów lub ankiet na początkowym etapie projektu, tak aby proponowane rozwiązania dopasować do realnych potrzeb i problemów użytkowników."

Monika

Monika Koprowska-Sawzdargo

UX Designer & Researcher

Z doświadczenia i wiedzy naszych ekspertów korzystali

WITTCHEN
Wółczanka
Nest Bank
Leroy Merlin
Vistula
publio

Jak przeprowadzamy badania użyteczności?

Uruchomienie projektu i dobranie metody badawczej

Wspólnie przygotujemy listę kwestii do zbadania. Zapytamy Cię o informacje, które pozwolą nam poznać specyfikę Twojej internetowej działalności i lepiej ją zrozumieć. Następnie określimy sposób realizacji badań i stworzymy ich harmonogram.

Przygotowanie badań

Określimy zakres zagadnień, o które zapytamy użytkowników – w przypadku badań wymagających bezpośrednich spotkań z respondentami, powstanie szczegółowy scenariusz ich przebiegu.

Rekrutacji uczestników badań

Przygotujemy i omówimy z Tobą kryteria rekrutacji respondentów. W razie potrzeby opracujemy ankietę rekrutacyjną oraz pomożemy Ci w jej dystrybucji.

Przeprowadzenie badań

Zaplanujemy i przeprowadzimy spotkania zgodnie z harmonogramem. Uporządkujemy i uzupełnimy zebrane w trakcie rozmów informacje. W przypadku badania bez moderatora będziemy monitorować proces zbierania danych - tempo, liczbę i przydatność odpowiedzi w dalszej analizie, itp.

Przygotowanie i omówienie raportu

Przeanalizujemy zebrane materiały i na ich podstawie przygotujemy  raport podsumowujący analizę, uzupełniony o rekomendacje niezbędnych do wdrożenia poprawek. Omówimy z Tobą najważniejsze wnioski płynące z badania i odpowiemy na Twoje pytania.

Darmowy poradnik “Badania użyteczności – co warto wiedzieć?”

Przygotowaliśmy dokument, z którego uzyskasz kluczowe informacje na temat badań użyteczności oraz wskazówki odnośnie realizacji projektu badawczego, uzupełnione o przykłady z naszej codziennej pracy.

Ile kosztuje badanie użyteczności?

Nasz zespół dzięki bogatemu doświadczeniu w prowadzeniu badań - zarówno na żywo jak i zdalnie - wypracował szereg metod i standardów, które pozwalają nam skutecznie optymalizować cały proces, a co za tym idzie jego koszt. Badania użyteczności wyceniamy indywidualnie, uwzględniając dostarczone informacje, złożoność projektu oraz potrzeby i możliwości klienta.

Przykładowy koszt badań z użytkownikami:

Poniżej znajdziesz zakres prac dla projektu badawczego w cenie 9 750,00 zł netto.

Założenia:

grupa 5 respondentów

rozmowy przeprowadzone zdalnie (45-60 min każda)

2 UX Researcherów w zespole

rekrutacja respondentów z segmentu B2C

Otrzymane efekty prac:

wytyczne dla rekrutacji wraz z profilem grup

szczegółowy scenariusz badania

raport z badania z podsumowaniem wniosków i obserwacji

lista problemów z uwzględnieniem wag błędów użyteczności

W podanym koszcie zawierają się również:

rekrutacja respondentów

organizacja spotkań i kontakt z respondentami

2 spotkania konsultacyjne z UX Researcherami (1-1,5h każde)

Kwota może wzrosnąć jeśli zdecydujesz się na

uzupełnienie raportu o analizę danych ilościowych oraz jakościowych z wykorzystaniem m.in. Google Analytics, HotJar, CUX

zlecenie nam przygotowania ankiety rekrutacyjnej oraz rekrutacji uczestników badania, zwłaszcza w przypadku wysoce wyspecjalizowanych grup

badania, zwłaszcza w przypadku wysoce wyspecjalizowanych gruppowiększenie grupy respondentów

Badania użyteczności są tym, czego może potrzebować Twój sklep lub strona?

Jeśli chcesz bardziej szczegółowo porozmawiać o realizacji badań  - napisz do nas lub umów się na krótką rozmowę w dogodnym dla Ciebie terminie.

Najczęściej zadawane pytania

Dlaczego badania wyceniamy indywidualnie?

Rozwiń

W przypadku projektów badawczych w wycenie uwzględniamy sporo czynników, które wiążą się bezpośrednio z branżą, uwarunkowaniami projektowymi czy potrzebami klienta. Na podstawie rozmowy z klientem i wspólnym zdefiniowaniu założeń projektowych ustalamy finalny zakres badań oraz ich koszt. Częstymi zmiennymi są np. liczebność grupy badawczej, specyfika rekrutacji czy kształt i zawartość raportu podsumowującego projekt.

Co wpływa na koszt przeprowadzenia badań?

Rozwiń

Na cenę wpływa przede wszystkim liczba sesji. Czasami niezbędne jest również nasze wsparcie podczas przygotowania strony lub aplikacji do testów, przeprowadzenia procesu rekrutacji itp.

Kto zajmuje się rekrutacją respondentów?

Rozwiń

W przypadku rekrutacji są trzy możliwości - zależne od specyfiki branży i wymogów projektowych. Doborem grupy badawczej może zająć się:

zespół Mindu - realizujemy głównie rekrutacje z segmentu B2C, gdy wytyczne nie zakładają wymogów bardzo trudnych do spełnienia, np. wysokiego stopnia profesjonalizacji uczestników.

klient - rekrutacja prowadzona przez naszych klientów towarzyszy zwykle sytuacji, w której wymagana jest grupa respondentów o wysokim stopniu branżowej specjalizacji. Nasi klienci mając możliwość dotarcia do takich osób kontaktują się z nimi, pozyskują deklarację chęci udziału w badaniu, a następnie przekazują nam kontakt, celem umówienia rozmowy.

zewnętrzna agencja - zadanie doboru grupy uczestników badań możemy też zlecić zewnętrznej firmie. Tak się zdarza w przypadku bardzo skomplikowanych, wielosegmentowych rekrutacji lub w przypadku badań na bardzo licznej grupie.

Ilu respondentów powinniśmy zaprosić do udziału w jakościowym badaniu użyteczności?

Rozwiń

Rekomendujemy grupę 8-10 osób. W uzasadnionych przypadkach analizę możemy przeprowadzić przy mniejszej liczbie respondentów. Staramy się wówczas poprzeć wnioski obserwacjami z naszych wcześniejszych badań – z podobną grupą oraz porównywalnym przedmiotem badania (np. sklep internetowy z asortymentem dla podobnej grupy klientów i o zbliżonej funkcjonalności).

Ile czasu zajmuje przeprowadzenie badań?

Rozwiń

Zwykle potrzebujemy około 3-4 tygodni na przeprowadzenie 10 rozmów oraz opracowanie wyników badania. W czas ten nie jest wliczona rekrutacja respondentów.